Wednesday, 8 June 2011

Mereka yang memiliki masa memilii segalanya. (Benjamin Disraeli)



Pepatah arab ada mengatakan . MASA itu ibarat pedang . jika kita tak memotongnya , maka dia akan memotong kita.

ari ni dah selasa . 8/6/2011 . aku rasa macam masa bergerak laju giler . kalau lumba dengan azizulhasni memang tarik diri lah mamat tu . hahahaha . sekejap je . baru semalam aku rasa sampai kat rumah ni . baru je semalam aku rasa cuti bermula . tapi tup2 esok dah khamis . tinggal 3 hari je lagi . berdasarkan pepatah kat atas tu , aku rasa cuti kalu ni memang MASA DAH BETOL PANCUNG KEPALA AKU . buku lngsung tak sentuh , maklumlah baru lepas exam . aduhai . tapi menyesal sekarang takde gunanya kan ? hee . maybe sebab aku rasa terpinggir sangat . kawan-kawan suma dah masuk U , aku je yang masih beruniform sekolah . HAHAHA . sokay lah . kau pon kecik lagi , duduk kat sekolah diam2 . so aku harap lepas ni takdelah nk bazirkan masa sangat , main game ke , fb smpai dupluhmpatjam . gunakan ke arah yang lebig berfaedah . baca blog ke . mengaji ke kan . aku rasa mengaji adaalah satu2nya cara untuk menghilangkan gundah gelana di hati ni . 

"Demi masa , sesungguhnya manusia kerugian . Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh , dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar " Al-Asr (1-3)

Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan didunia dan kebaikan diakhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.
Dan tetapkanlah untuk kami kebajikan didunia ini dan diakhirat, sesungguhnya kami kembali (bertaubat) kepada Engkau.. Dan golongkanlah kami dikalangan orang-orang yang beriman ^__^ amin.


2 comments: