Powered By Blogger

Saturday 15 October 2011

welcome eighteen :)

assalamualaikum dunia blog :)

Ya Allah lamanya tak update blog ni kan . HAHA sumpah busy gile sejak kebelakangan ni . smpai aku pon dah lupa apa last post aku . hee . okay lah setelah berzaman-zaman mengabaikan nafkah zahir dan batin ke atas "my solitary moment ni " , pagi tadi bangun je , aku nekad bahawa aku nak post bende baru jugak harini walaupun takda point *tipu je HAHAHA

13 october 2011 . i just turned into a man cewah . now i'm eighteen years old and i just can't believe it . rasa macam sekejapnya masa berlalu , rasa macam baru je semalam duk main 'tang nussuk' dengan kawan-kawan sekolah AL-AMIN DUNGUN , baru je semalam duk menangis kat bahu umi sebab nak makan aiskrim cornetto , baru je semalam cuak nak amik UPSR , PMR , SPM . haha . 18 tahun yang aku lalui ni penuh dengan onak duri cubaan dugaan halangan roadblock JPJ  . ALHAMDULILLAH. syukur kepada Allah kerana masih memberi aku peluang untuk hidup di dunia yang fana ini . terima kasih yang tidak terhingga aku ucapkan juga pada UMI dan ABI yang bagi aku tak pernah lepas tanggungjawab mereka menjaga aku dari kecik sampai la sekarang ,(walaupun sekarang pon kecik jugeee) haha . jasa umi dan abi memang tak dapat matin nak balas sampai bila-bila , tapi matin akan sedaya upaya untuk membuatkan umi abi sentiasa bahagia tak kira kita dekat ataupun jauh . itu janji matin dan itu sememangya sudah menjadi tanggungjawab setiap anak . hatta orang baru masuk islam pon WAJIB berbuat baik kepada ibu bapa mereka yang masih lagi kafir .


Dan hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu sekutukan Dia dengan sesuatu apa jua; dan hendaklah kamu berbuat baik kepada kedua ibubapa. [al-Nisa’ 4:36]

tak lupa juga untuk kakak-kakak abang-abang yang sentiasa menyokong aku dari belakang , juga guru2 yang tak pernah jemu mencurahkan ilmu kepadaku , kawan-kawan yang sentiasa ada di sisi dikala senang mahupun susah . THANK YOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!


setakat thank you je memang la tak cukup kan . tapi memang jasa korang tak mampu aku balas , moga Allah berkati hidup kita bersama AMIN ^^


NOW , aku nak cerita pasal kemenangan berganda adik abang semalam . yeahhhhhhhhhhhhhh .






akhirnya ego sang kijang jatuh juga ditangan sang penyu yang semakin hari semakin berbisa . ngeh3 . sang penyu dengan tawadduknya membaham kijang di tempat mereka sendiri . yihaaaa . walaupun keputusan seri 2-2 tapi bagi aku terengganu tetap menang disana . gol2 kelantan hanyalah hadiah saguhati diatas kesungguhan penyokong2 mereka yang tidak berhenti-henti menyokong , tak kira dimana sabah mahupun serawak , penyokong2 kelantan ada. tabik springg untuk mereka , tapi nak buat macam mana dah takda rezeki kijang tahun ni , kita bagi laluan untun TERENGGANU DARUL IMAN untuk mara ke pusingan separuh akhir . 2 gol saha (Ashaari Shamsudin) semalam memang cukup untuk menujukkan terengganu bukan lagi pasukan yang boleh dipandang sebelah mata . TAHNIAH TERENGGANU . PETEH GANU PETEH .


HABIS CERITA PASAL ABANG , sekaran cerita pasal adik . adik pon bukan main berbisa lagi kattok sabah agreaget 4-2 kot kan . hahahha cayyya lah . nampaknya misi untuk mempertemukan dua beradik ini di aksi FINAL PIALA MALAYSIA semakin hampir ke kemuncak . doa2 kan lah semoga impian ini menjadi kenyataan . 


sama2 kita realasisakan impian ini :) SEMARAK DARUL IMAN SOKONGAN SEPANJANG ZAMAN !

*satu lagi aku nak promote movie ni , baru tengok semalam . BEST GILA AKU CAKAP , rugi tak tengok ala2 transformers gituuu


THE REAL STEEL
ATOM VS ZEUS



No comments:

Post a Comment