Powered By Blogger

Saturday 3 September 2011

silaturahim dierat , duit raya tak dapat ^^

assalamualaikum dunia blog :)

firstly i want to wish all of you , selamat hari raya eidul fitri , maafkan segala salah silap patik wahai tuan hambe yang cantik rupawan , HAHAHA . hari raya ke5 baru sempat nak update blog ni, sumpah busy memanjang raya tahun ni . p/s, aku ponteng sekolah esok , tolong jangan bising2 . hahahaha alasan yang paling munasabah ialah 

" cikgu , jalan jammed . kereta berhimpit2 , sorry lah datang lewat "

HAHAHA . padahal dekat je pon dengan hostel kan rumah aku , takpe lah memang rasa nak makan pelempang buka sekolah ni . so , amacam raya korang ? seronok ke tak seronok ? tak kisah la seronok ke tak seronok , yang penting sedikit sebanyak kita dapat mengeratkan hubungan silaturahim antara satu sama lain kan? yang tak pernah kenal pon jadik kenal bila time raya ni , ziarah menziarahi , maaf bermaafan , sapa tak suka raya kan .

pagi raya pertama , takde lah meriah sangat macam tahun lepas , sebab tak semua adik beradik aku balik beraya kat dungun tahun ni . abang aku yang second , abang lim raya kat kampung bini dia tahun ni , same lah dengan kak ya , raya dekat rumah mertua juga . adab lah bila dah berumah tangga ni kan , kene ada sifat bertolak ansur . cewahh dah macam aku ni dah kawin HAHAHA


 umi ku sayang :)

 I LOVE MY PARENTS



dua orang tak cukup 

bersama family abg ting

umi masak nasi mandyy . fulaaamakk memang power . suma cakap sedap . aku je tak cakap sedap , sebab aku cakap perfect . memang best hehehe . ada lauk kambing lauk ayam . rugi lah sapa tak datang rumah aku raya pertama . satu lagi , dekat rumah aku ada tiga jenis kuih Cornflakes . cornflakes coklat dengan cornflakes maduu . tapi kebanyakanya aku je yang makan . haahaha .


 tetamu2 yang menjamu selera





raya tahun ni kerje aku takde mende lain , asyik amik gamba je . hahaha . malam raya pertama tu ada BBQ , malam raya kedua pon ada BBQ , memang perut penuh dengan karbon2 BBQ tu , hahaha , tak elok sangat sebenarnya BBQ ni , sebab yang hangit2 tu sebenarnya tak baik untuk kesihatan . aku amik fakta ni dari seorang pesakit kanser, tak tahu lah betul ke tak kan. korang belajar science , korang kaji sendiri lah . tapi BBQ malam kedua dekat Pengadang Baru tu memang best . KAMBING PUSING  kot ,korang ada ? hahaha . puas hati makan malam ni , balik terus krohhhhh . 





ni gambar bbq malam raya kedua 










siblings :)


  aku adikmu dan engkau abang - Hujan



ni je lah cerita raya aku , malas nak cerita satu2 , bukanya ada orang baca , hahahaha . TAPI dalam kegembiraan kita semua beraya di Malaysia ini , kita digemparkan dengan satu berita buruk . seorang jurukamera dari BERNAMA TV telah mati ditembak , dalam misi di Somalia KP 1M . sungguh kesian dekat keluarga beliau kan , kematian yang memang tak disangka2 , semoga keluarga Allahyarham tabah dan redha dengan apa musibah yang melanda . takziah untuk mereka 

Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor

semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang Soleh
AL-FATIHAH 


2 comments:

  1. ada 3 jenis cornflakes , coklat , madu .. lg 1 ?

    ReplyDelete
  2. SATU LAGI CORNFLAKES COKLAT JUGAK . TAPI KALER PUTIH HEHEHE . ADA KACANG2 GITU

    ReplyDelete